• ログイン
  • 製品サポート
  • 会社情報
    • Zendeskについて
    • プレス/ニュース
    • 投資家のみなさまへ
    • イベント
    • 採用情報
    • Diversity & Inclusion (英語)
    • 法務情報
  • お問い合わせ
  • English
    • 英語 (アメリカ)
    • 英語 (イギリス)
    • スペイン語
    • Español (LATAM)
    • Português
    • フランス語
    • ドイツ語
    • イタリア語
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendeskの活用で顧客の期待に応えられる会社に
  • モバイルメニューへの切り替え
  • 製品
    PRODUCTS

    The Support Suite

    顧客に寄り添うカスタマーサービスをあらゆるチャネルで提供

    Zendesk Sales Suite

    The modern sales solution

    • Support

      統合カスタマーサポート

    • Guide

      ナレッジベースとセルフサービス

    • Chat

      チャットとメッセンジャーによるサポート

    • Talk

      コールセンターソフトウェア

    • Sell

      営業支援CRM

    • Explore

      分析とレポート生成

    • Zendesk Gather

      コミュニティフォーラム

    プラットフォーム
    • Zendesk Sunshine

      柔軟性の高い、高性能なZendeskのオープンプラットフォームで最適なカスタマーエクスペリエンスを提供

    • Sunshine Conversations

      インタラクティブなメッセージエクスペリエンスを構築できるSunshineの新機能

    • マーケットプレイス

      アプリ、インテグレーション、パートナーを見つける

  • 価格
  • ソリューション
    業種
    • 金融・保険
    • 公務員
    • 医療
    • 製造
    • メディア
    • 小売業
    会社のタイプ
    • エンタープライズ
    • SMB
    • スタートアップ企業
    ユースケース
    • セルフサービス
    • オムニチャネル
    • 社内ヘルプデスクツール
  • デモ
  • サービス
  • リソース

    リソース

    • ライブラリ

      CXのトレンドや最新情報の資料/ブログ

    • API & Developers(英語)

      開発者向け情報

    • ウェビナー

      どこにいても学べる

    • パートナー

      Zendeskパートナーを探す、またはパートナーになる

    • イベント

      安全なソーシャルディスタンスを確保したイベント情報

    • 導入事例

      Zendeskの導入による成功事例をご覧ください

  • 会社情報
    • お問い合わせ
    • Zendeskについて
    • プレス/ニュース
    • 投資家のみなさまへ
    • イベント
    • 採用情報
    • 多様性と包摂性
    • 社会的影響
    • 法務情報
  • Language
    • 英語 (アメリカ)
    • 英語 (イギリス)
    • スペイン語
    • Español (LATAM)
    • Português
    • フランス語
    • ドイツ語
    • イタリア語
    • Nederlands
    • 日本語
    • Pусский
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendeskを無料トライアル
  • ログイン
法務関連の情報とリソース
  • 連絡先
  • カスタマーおよびパートナー
  • ポリシーおよび手続き
  • 商標および知的財産
  • 調達およびサプライヤー
カスタマーおよびパートナー
  • Webサイトの利用規約
  • プライバシーポリシー
  • EUデータ保護
  • Cookieポリシー
  • Master Subscription Agreement
  • Application Developer and API License Agreement
  • Referral Partner Agreement
  • リセラー購読サービス契約
  • Marketplace Terms of Use
  • Candidate Privacy Notice

EUデータ保護

More information on security resources
  • 概要
  • EU Data Protection Directive
  • GDPR
  • Binding Corporate Rules
  • Privacy Shield
  • リソース

Click on the Zendesk products below to see the features and functionality available in each of Zendesk’s products that can support GDPR compliance.

  • Zendeskサポート
  • Zendesk Guide
  • Zendeskチャット
  • Zendesk Talk
  • Zendesk Explore
  • Zendesk Connect


Zendeskチャット

Meeting the Transparency obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Ensure transparent communication with data subjects regarding the processing of their personal data.

Ensure data subjects are notified of their rights under the GDPR.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk’s Master Subscription Agreement, Privacy Policy, and supporting policies provide a transparent notice to inform its customers.

In addition, Zendesk offers all three legal mechanisms for cross-border transfers of personal data from the EU, as detailed here.

Exceptions to the GDPR Obligation

A data controller is exempt from these obligations if it cannot identify which personal data in its possession relates to the relevant data subject (i.e., if personal data is anonymized and cannot be re-identified).

Meeting the Access and Correction obligations

Purpose of the GDPR Obligation

Allow data subjects to require a data controller to rectify any errors in their personal data.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Agents have access to their profiles to amend inaccuracies, as detailed here. Also, Agents may update End-User profile information within individual chats.

For additional information, please refer to Complying with GDPR in Zendesk Chat and Compying with GDPR in standalone Chat accounts.

Exceptions to the GDPR Obligation

Provision of this right to a data subject should not adversely affect an organization’s intellectual property (i.e., giving access to a data subject should not require disclosure of trade secrets).

Meeting the Erasure obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to delete their personal data if the continued processing is not justified.

For example, you may need to delete your customer’s personal data to comply with your GDPR obligations.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk Chat customers can delete profile information for Chat Agents. By deleting the Chat Agent profile information in Zendesk Chat, the Chat Agent’s name, email, display name, and display image (avatar) will also be deleted. Chat Agent names will continue to display in Zendesk Chat transcripts, which can be independently deleted as well. For additional information, please refer to here and here.

Exceptions to the GDPR Obligation

A company is not required to delete data, except when one of the following reasons is present:

  • The personal data is no longer needed in relation to the purposes for which it was collected or otherwise processed.
  • The data subject withdraws consent, and there are no other legal grounds for processing.
  • The data subject objects to processing, and there are no overriding legitimate grounds for processing.
  • The personal data has been unlawfully processed.
  • The personal data has to be erased for compliance with a legal obligation.
  • The personal data has been collected in relation to the offer of information society services to a minor under 16 years old.

Meeting the Restriction of Processing Obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects the right to limit the purposes for which the data controller can process personal data.

For example, your customer has filed a complaint or lawsuit against you, and it is your policy to stop processing while the complaint or lawsuit is pending.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk has documented and implemented internal mechanisms for limiting the processing of personal data to only certain specified uses relating to Zendesk products and services.

Exceptions to the GDPR Obligation

The requirement to restrict processing generally applies under the same circumstances as the right to be forgotten and/or when the following circumstances exist:

  • The accuracy of the personal data is contested (and only for as long as it takes to verify that accuracy).
  • The processing is unlawful, and the data subject requests restriction (and the data subject is not exercising the right to be forgotten).
  • The data controller no longer needs the personal data for the original purpose but still requires it to establish, exercise, or defend a legal right.
  • Verification of overriding ground is pending (in the context of a deletion request).

Meeting the Data Portability obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to transfer their personal data between data controllers.

For example, your customer requests for you to export and provide them with all associated personal data that you store.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk Chat provides the ability to export chat transcripts, as detailed here.

Zendesk Chat reporting data can be exported, as detailed here.

For additional information, please refer to here and here.

Exceptions to the GDPR Obligation

Inferred and derived personal data (e.g., a credit score or health assessment) are not included because they are not “provided by the data subject.”

Data controllers are not obligated to retain personal data simply for the purposes of providing a copy of the personal data pursuant to a potential data subject request.

Meeting the Objection obligation

Purpose of the GDPR Obligation

Provide data subjects with the right to transfer their personal data between controllers.

Features/Functionality to Work Toward Compliance with the GDPR Obligations That Affect You

Zendesk has documented and implemented internal mechanisms to:

  • Cease processing personal data based upon specific data subject requests, confirmed instructions by Zendesk’s customer in its capacity of data controller, and the particular reasoning for objecting to processing.
  • Cease processing for direct marketing purposes upon request.
  • Cease processing of personal data for scientific, historical, or statistical purposes.

Exceptions to the GDPR Obligation

Data controller must cease processing upon request unless:

  • The data controller demonstrates compelling legitimate grounds for processing that override the interests, rights, and freedoms of the data subject.
  • The data controller requires the data in order to establish, exercise, or defend legal rights.
  • Processing for scientific, historical, or statistical purposes is carried out for reasons of public interest.

このWebサイトを引き続き閲覧することで、当社のCookieポリシーに従ってCookieを使用することに同意したものとみなされます。

当社の製品
  • The Support Suite
  • Zendesk Sales Suite
  • Support
  • Guide
  • Chat
  • Talk
  • Sell
  • Explore
  • Zendesk Gather
  • Sunshine
  • Sunshine Conversations
  • インテグレーションとアプリ
  • 製品アップデート
主な機能
  • チケットシステム
  • ナレッジベース
  • コミュニティフォーラム
  • ヘルプデスク ソフトウェア
  • セキュリティ
  • 技術仕様
リソース
  • 製品サポート
  • デモに申し込む
  • ライブラリ
  • Zendeskブログ
  • オンラインセミナー
  • トレーニング
  • サービスとパートナー
  • Zendesk Relate (英語)
  • ウェビナー
  • 導入事例
  • サービス
会社情報
  • Zendeskについて
  • 広報・宣伝
  • 投資家のみなさまへ
  • 採用情報
  • Diversity & Inclusion (英語)
  • 社会的影響
  • お問い合わせ
  • サイトマップ
  • システムステータス (英語)
  • 製品ヘルプ
  • 法務
お気に入り
  • エンタープライズ向けソリューション
  • スタートアップ支援
  • Zendeskベンチマーク
  • スモールビジネスのためのZendesk
  • ガードナーCRMマジッククアドラント
  • カスタマーエクスペリエンストレンド
メールマガジンを受け取る

ニュースレターの購読をお勧めします。

正しいメールアドレスをご入力ください
また、Zendeskの製品やサービスに関するお知らせをお送りください。(メールの配信はいつでも中止できます。)
オプションを選択してください

Zendeskメーリングリストへようこそ!

問題が発生したようです。

ページを再度読み込んでフォームの入力をやり直していただくか、または、support@zendesk.comまで直接メールでお問い合わせください。

利用規約 プライバシーポリシー Cookieポリシー ©Zendesk 2019