ノウハウを活用しよう

優れたセルフサービスを提供し、エージェントを価値の高いタスクに注力させるスマートなナレッジベース
Image: Zendesk Guide Product Logo

パワフルなコラボレーション

Zendesk Support works with Guide to make your self-service knowledge base smarter. When customers use self-service, Guide tracks that activity and sends it to Support in the form of contextual insights in Pathfinder that help agents analyze customer activity and solve tickets faster. This info is fed back into Guide, which continuously improves and refines the info it offers to both agents and customers.

トップクラスのセルフサービスを顧客に提供するには 成功するナレッジマネジメントプログラムを構築するための重要なステップを理解する
Image: Zendesk Guide Product Logo

必要なものがすべてあります

With Guide, setting up a well-stocked knowledge base is easy. The Knowledge Capture app allows agents to turn every customer interaction into new content, flag old content for improvements, and even search for articles to share in tickets. Content managers can also rely on their entire team to contribute to content, including everything from approval and publishing workflows to vetting new articles and improving upon old ones — ensuring the best content is presented to both customers and agents.

「ナレッジベースに投資したことで、問い合わせ対応を大幅に削減できました。当社のパートナーは最高レベルのサービスを手にしました。自己解決できるため、チケットを作成する必要さえなくなったのです。」

- Mike Cartwright氏
Expedia® Affiliate Network (EAN) 社パートナーソリューション主任

ゲームアプリの中でお客様がFAQを確認し、問い合わせができるようにしています。ZendeskのモバイルSDKを使うことで、FAQや問い合わせフォームをアプリの中に組み込めています。

株式会社サイバード
ゲーム事業本部 BFBスタジオ CSリーダー
三原 慎吾氏

AIの力を借りて
さらに賢く

GuideのAnswer Botは、エージェントの作業負荷を軽減し、人間が対応する必要のある問題にエージェントが集中できるようにします。人口知能を使用することで、Answer Botは、顧客がエージェントの対応を待つ間に、質問に関連する記事を提示することで、手間のかからないチケットを自動的に解決します。さらに、Answer Botは使うほど賢くなります。毎回の顧客とのやりとりから学習し、チケットが解決するたびに、より関連性の高いカスタマイズされたコンテンツを提供できるようボットが自己訓練します。

Our commitment to privacy

At Zendesk, we are committed to meeting the highest standards of information security, data privacy and transparency.


We have closely analysed the requirements of the GDPR, and worked to develop functionality to allow customers to comply with the GDPR. We have resources to help you learn more about how to use this functionality to comply with the GDPR.

製品のライブデモにご登録ください

Zendeskの製品ファミリーをひととおりご紹介した後、何かご質問があればお答えします。

デモを予約