コンテンツを共同制作

Guide Enterpriseを活用して顧客に最高のセルフサービスエクスペリエンスを提供

Photo: Zendesk Guide Logo

総力を挙げて

スマートなセルフサービス戦略とは、ただヘルプセンターを用意するだけにとどまりません。ブランド、製品、サービス全体でビジネスのナレッジを効率よくまとめ、チームのコンテンツ作成をサポートしましょう。

共同作業をスムーズに

チームの力を集結

Use agent knowledge to make sure customers get the most helpful self-service content. From approvals and publishing to reviewing new articles and improving old ones, get the whole team to contribute to all of your content in one convenient place with Team Publishing. Content managers can review and manage articles before hitting publish, and it’s easy to keep the team engaged with content for as long as it actively lives in your knowledge base with Article Events—making it simple to keep content current on a regular basis.

チームパブリッシングのワークフローにより、エージェントによるナレッジ作成とレビューが容易になり、記事作成プロセスが効率化されました。以前はコンテンツの公開に1週間かかったところ、今ではほんの1~2日で公開できます。当社のチームで評価されているのは記事のレビュー担当を割り当てる機能です。通知メールが自動送信されるので、キューをいちいちチェックしなくても、ただメールが来るのを待っていればよいからです。
Mary Paez氏、Veeva Systems社 ナレッジマネージャー
Zendesk Guide: product screenshot

コンテンツを管理する

Up the ante with AI

Having the right content is crucial, but it’s not always obvious which topics and articles will make the biggest impact on your customers. Content Cues uses AI to suggest how to make your content more accessible and relevant, so it’s easier to clear out content missing the mark and give customers content that’s accurate and healthy.

すべてをカスタマイズ可能

お好みのスタイルで

As your business grows, customers expect self-service to be relevant and useful. Having a unique help center and customer portal for separate brands, products or audiences creates a simplified experience. And for your unique business, organize knowledge the way you want with tools that give you the flexibility in how you structure and brand it.

“OLX was able to reduce the number of tickets submitted by creating market-specific self-service brands in Zendesk Guide, which led to a 40 percent reduction in tickets globally.”

Cynthia Toral

Product Owner for OLX Global