WordPress用チャットプラグインで顧客との会話を実現

WordPressでチャットサポートを提供する方法とは?

Live chat for WordPress, or WordPress help chat, is a plugin that helps businesses offer live chat and message to customers. Built with a WordPress chat plugin like Zendesk live chat, WordPress live chat is a productive way to provide instant support to your users.

チャットを活用し
迅速なカスタマーサポートを実現

顧客がWebサイトを閲覧中に質問があった場合、顧客を素早くサポートするために、チャットで気軽に聞けるようにしましょう。WordPressを利用している企業はチャットの導入に投資し、Webサイト内で顧客に直接チャットでメッセージを送信できるようにしています。顧客は現在表示しているページを離れることなく、サポート担当者に質問をすることができます。

チャットサポートによる顧客満足度の向上

顧客は常に迅速なサポートを期待しています。サポート担当者が応答や問題の解決に時間がかかると、ビジネスにとって重要なCSAT(顧客満足度)の低下につながります。WordPressのチャットプラグインは、顧客を企業のサポート担当者と即座に接続し、サポート担当者はリアルタイムに顧客の問題を解決することができます。CSATを改善するためにも迅速かつきめ細かいカスタマーサポートを顧客に提供しましょう。

チャットがコンバージョン率の改善に貢献

Be there for your customers before they even ask. If a customer gets stuck on a page for a long time, WordPress for live chat will prompt a support agent to proactively start a chat within your website—so they can offer the customer assistance, increase conversion rates, and reduce cart abandonment.

An example of how Zendesk can be used for WordPress live chat.

Zendeskの特長

Our customer service software makes it easier to support your customers, and Zendesk is a great way for companies to offer WordPress live chat, including:

  • Proactive chat support. Triggers in chat notify agents when a customer has met preset conditions, like time spent on a certain page. Your agents can reach out, offer support, and provide a better user experience, increasing sales as a result.
  • Zendesk tracks key metrics, from real-time monitoring to agent performance, so you can identify areas to improve and what tactics are working in your favor.
  • チャネルを横断したサポート:全ての顧客データやチャット履歴に1箇所からアクセスできるため、サポートチームは必要に応じてチャネルを切り替え、一貫性のあるカスタマーサポートを提供することができます。

The Zendesk way

コンバージョン率を改善し、より多くの訪問者を購入者に変えたい企業だけでなく、CSATを改善しながらサポートコストを削減したい企業は、サポート用のチャネルとして、WordPressへのチャットの導入をご検討ください。